Zájezd Řím - Vatikán

17. června 2014 v 13:25 | C_c |  Nejen knižní recenze
Rozhodli jsme se s přítelem "vyrazit do světa", nejprve byla v plánu Paříž, ale nakonec jsem si vymyslela Řím. Zájezd byl od cestovní kanceláře ABC Tours a jen pobyt a cesta stála 3490,- plus pojištění, vstupné a útrata. Trochu nás namíchlo, když pár dní před odjezdem byl zájezd zlevněn na necelé dva tisíce. Zájezd byl na čtyři dny, první den cesta autobusem přes Rakousko do Itálie, druhý den příjezd do Říma a celý den věnovaný Vatikánu, přespání v kempu a třetí den celý strávený v Římě, večer odjezd zpět a čtvrtý den příjezd domů.

A jak bylo? VEDRO! Příšerný. Já jsem nikdy pořádně nikde nebyla a tak to byl pro mě holt šok, na sluníčku se moc nevystavuju ani v Čechách, ale že to bude pro mě až tak hrozný jsem nečekala. Ale vezmu to popořadě.

1. den
Nastupovali jsme v Praze, autobus se jevil (prvních pár hodin) pohodlně, jako bonus byla na každé sedačce dotyková obrazovka, kde jste si mohli vybrat z asi 60 filmů (no z těch šedesáti jsem si vybrala tři), nebo pouštět hudbu (na výběr snad úplně od všeho něco), hrát hry (blbosti), být na internetu (pouze v ČR), nebo jen sledovat mapu, kudy jede autobus.

Jízda byla docela v pohodě, dokud nepřišla noc. Pak už jsem nevěděla jak si sednou a kam dát nohy a tak, asi to spousta z vás určitě zná, ale jak říkám, já jsem takhle cestovala sice už po druhé, ale poprvé to už bylo před několika lety a tenkrát mi to tak nepřišlo, především proto, že jsem seděla sama a měla dost místa. Takže bych ocenila v roce 2014 proboha živého trochu pohodlnější sedačky a více místa (klidně na úkor dotykové obrazovky, která je mi k ničemu, když necítím nohy a zadek).

Kapitolou samotnou byli naši spolucestující. Většina dospělí lidé, pár v mém věku, jedno dítě a pár ve věku důchodovém. Každopádně - katastrofa. Kuřáky bych vzala lopatou po hlavě. Ty, kteří jsou nechápající, neohleduplní a nejspíš úplně tupí taky. Fakt mě nebaví, že cesta trvá o takovou dobu déle, jen proto, že někdo si chce zakouřit. Když pak stojíme narvaní ve frontě, také nemám zájem, aby mi někdo čoudil pod nos, když vážně nemám kam utéct. A ti co si berou do autobusu deodoranty ve spreji aby udusili celý autobus - no na lopatu. Já si jak blbá koupila deodorant kuličkový a stejně jsem ho používala mimo autobus, neboť přímo v něm to při milionu zastávek nebylo nutné. Grrr...

Nejvíce se mi líbila cesta přes Rakousko, výhled na Alpy mě uchvacoval.
Mimochodem v Itálii se nevedou prkýnka na záchodech? Jediné normální záchody byly v kempu, ten byl vůbec hezký a čistý, bohužel byli jsme v něm jen jednu noc.

2. den
Ráno jsme dojeli do Říma, převlékli se na toaletách (na těch pěkně hnusných) a vyrazili do Vatikánu. Spálila jsem si ramena (pořád mě to pěkně pálí) protože jsem pitomá a opalovací krém přece nikdy nepotřebuju:D moje blbost. Bohužel naše průvodkyně se na nás ve Vatikánu vybodla a přestože nám 20x všechno opakovala (stylem - běžte támhle zahněte doleva, doprava pak rovně, pak udělejtě holubičku a tři kroky doleva se zavřenýma očima, stojka, pět kroků vpravo a jste tam, je to snadný jak facka žejo). Tudíž jsme vystáli dvouhodinovou frontu na slunci do Vatikánských muzeí, tam jsem nakonec viděla jen pár věcí (nutno dodat, že nádherných), neboť se mi udělalo z tepla a milionu lidí jednoduše zle a museli jsme hledat východ. Stát další hodiny na slunci nepřipadalo v úvahu a tak jsme si vše prohlédli z venčí a potulovali se po městě (čti - hledali stín a jídlo) až do srazu.
Z prvního dne jsem tedy nijak nadšená nebyla, ochutnali jsme ale vynikající zmrzlinu, viděli alespoň z venčí krásy Vatikánu (příště tam asi musím jet v zimě, nebo nevím, opravdu mě to mrzí) a uhlídali před zloději batoh (to je taky pomalu nadlidský úkol).

Velikost piccolo (malá) 2 eura, ale za to vynikající, na fotce už napůl snědená. Pobavilo mě, že symbol vatikánských klíčů mají i na kornoutcích.) Kdo jste v Itálii nikdy nebyl, nemají na zmrzlinu kleště na kopečky, ale takové špachtle, kterými zmrzlinu do kornoutku natlačí.

Všude po Itálii jsou mimochodem hromady cik.. romů, kteří vám cpou klobouky, láhve s vodou, popřípadě deštníky, spadnou-li tři kapky deště. Po nějaké době to začne být neuvěřitelně otravné - na lopatu.
Také jsou všude žebráci, buď zmrzačení, nebo zpívající/hrající/tančící - chrastí kelímkem a taktéž otravují (těch zmrzačených je mi samozřejmě líto). Jinak ceny v Itálii, na můj vkus, celkem dost vysoké, 0,5 l cola coly většinou 2 až 3 eura, malá zmrzlina 2 eura, pizza (na naše poměry dost malá) 7 euro a víc atd.
Naštěstí jsou úplně všude pítka s pitnou vodou a tak si pití nemusíte kupovat, stačí si vždy načepovat do lahve.
Večer jsme se ubytovali v kempu, který jak už jsem psala, byl vážně hezký a čistý. Bydleli jsme v mobilheimech, které byly rozdělené napůl, i tak bylo dost místa. V kempu byla večer nějaká dost hlasitá diskotéka, ale byli jsme tak utahaní, že jsme v pohodě okamžitě usnuli.

3. den
Metrem jsme jeli do centra Říma, tentokrát naštěstí průvodkyně chodila celou dobu s námi a vše komentovala, to už bylo mnohem lepší. Bohužel mě ale naprosto brutálně bolely nohy a taky mě začala solidně pálit z předchozího dne spálená ramena. Vše jsme ale nakonec zvládli. Zašli jsme také na večeři do místní restaurace (kterou nám doporučila průvodkyně, protože tam nechtějí přirážku za to, že si tam sednete, jako v ostatních restauracích), měli jsme pizzu s prosciuttem a tiramisu (oh bože TO BYLO!!! :D hned se na něj chystám, doufám, že bude chutnat, alespoň z poloviny tak dobře).

A pak už večer odjezd domů. Cesta opět děs běs, zvlášť se spálenými rameny a bolavýma nohama.
Celý autobus měl asi záněť močového měchýře, jinak to nechápu. Řidič zastaví na benzince (oba řidiči moc milí a ochotní) a řekne, aby pokud možno nikdo nevystupoval, že potřebuje jen natankovat a chce do tří minut odjet, tak maximálně jen někdo, opravdu z nouze - šup, půlka autobusu se hrne ven. Navíc jsme před tím asi před hodinkou stavěli. Ne, nechápu to, nechápu náš protivný a neohleduplný národ! Příklad - jsme v překrásném kostele a máme štěstí, protože se tam zrovna koná moc hezká svatba, nevěsta se ženichem se chystají vyjít z kostela po červeném koberci a co myslíte, že dělají tupí lidé z našeho zájezdu? Producírují se po tom koberci. Zoufalý Ital na ně může mávat a křičet jak chce, jim je to šumák, oni mu přece nerozumí (mluvil anglicky, ale i kdybych mu ani slovo nerozumněla, ta gesta byla pochopitelná i pro opice), nakonec je musela odklidit průvodkyně a i tak se tam někteří prostě motali!! Navíc spousta lidí nechápala, že Italové prostě neumí česky. Takže když mu paní 30x řekne, že chce JAHODOVOU zmrzlinu, tak on fakt neví jakou (u jahodové zmrzliny velký nápis FRAGOLA - jahoda, dokonce se to stejně čte, jako píše, takže to prostě mohla přečíst (ukazovalo se tam za sklem špatně). Také číslovky by snad bylo jednodušší ukázat na prstech, než neutále opakovat že chcete JEDEN kopeček, né oni prostě neví, co znamená jeden. Pfff...

4. den
Čechy, spousta zastávek - vyklápění cestujích - a konečně Praha a cesta domů.

Takže sečteno a podtrženo na čtyřdenní zájezd autobusem, kdy jsou dva dny jízda a dva dny fofrem prolítnout všechny památky - už nikdy. Taky už nikdy nejedu nikam, kde je zrovna totální vedro. Zimu sice taky nemám ráda, ale extrémní vedro asi ještě míň.
Jinak Vatikán je naprosto nádherný a historický Řím jakbysmet. Ovšem mimo centrum je všude pěkný bordel. Ovšem spousta památek byla bohužel pod lešením.

A tady je pár fotek. No pár... nafotili jsme jich stovky, takže bylo těžké vybrat jen něco.))

Vatikán - náměstí sv. Petra

Vatikánská muzea

Zeď vatikánu
Opět z náměstí

Sochy jsou ve Vatikánu i v Římě všechny absolutně skvostné
Andělský hrad

Egyptské obelisky, jsou rozesety po celém Římě a Vatikánu

Giordano Bruno, socha na náměstí, kde byl upálen

Colosseum pod lešením

Řetězy sv. Petra

Trocha pouličního umění.)
Antický Řím (aneb velké ruiny)

Julius Caesar

Tuhle sochu určitě všichni znáte, minimálně z učebnic dějepisu. Přiznám se, že jsem si myslela, že je obrovská, ve skutečnosti je to jen malá socha na sloupu.

Na vyhlídce, kde byl opravdu překrásný výhled na celý Řím, bohužel byla by stokrát lepší, kdyby tam nebylo asi tisíc stupňů.

Fontána di Trevi, ta mě zklamala nejvíce, vypuštěná s lešením a za plotem.(

Tak to je vše.)
A co vy, byli jste někdy v Itálii nebo rovnou v Římě a Vatikánu? Líbilo se vám tam? Jak snášíte dlouhé cesty autobusem?

Cervenej_cudlik
má asi nějaký
upírský předky
- nesnáší česnek
a pražící slunce:D

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 18. června 2014 v 12:38 | Reagovat

Moc krásné fotečky:-) Já osobně nebyla, ale můj táta jo a máme doma hodně podobných fotek. Jednou bych tu nádheru ráda viděla na vlastní oči:-)

2 renuška renuška | Web | 20. června 2014 v 13:45 | Reagovat

Zdravííím. Buon Giorno :-). V Itálii jsem byla 3x, naposledy loni s mými syny na dovolené, takže přesně pamatuji na tu zmrzlinu a na ty naběračky:-) i na pizzu za slušnou cenu proti nealku za cenu příšernou.
Do Říma jsme původně chtěli jet, ale při cenách za výlet jsme nakonec volili dva menší výlety, které byly naprosto senzační a my byli rádi, že jsme celý den nemuseli trávit pod přímým horkým sluncem. To ale neznamená, že bych Řím vidět nechtěla - fotky jsou absolutně báječné, hlavně ty "rozhlídkové".
Mým přáním je navštívit Paříž a pak Amsterdam, to mám slíbeno od přítele, až zhubnu 20 kg (to jsem si určila já). No, od února ani deko dole ... Budu na to muset jinak. Třeba ho ukecat :-D.
No a ještě k autobusu - jeli jsme před třemi lety také do Itálie na karneval do Benátek a dojmy z cesty busem i ze záchodů naprosto totožné. A vlastně i ta průvodkyně ... my sami jsme zvolili korzování městem na vlastní pěst, protože ta přehršel informací i lidí, to se nedalo v tom orientovat. A tak jsme po paměti a díky mé opravdu minimální znalosti italštiny něco málo zjistili a víc dali na oční dojmy. Výlet to byl krásný, cíl ještě krásnější, ale cesta tam a zpět plus hygiena - děs běs.

3 David David | E-mail | Web | 20. června 2014 v 14:53 | Reagovat

Ach ti Češi. :-| :D

V Římě jsem nebyl a ani mě to nijak neláká, ale podle fotek to tam vypadá pěkně. :-)

Cesta busem na dálkové trase mi nepřijde moc pohodlná ani autem.

Jinak pokud bys někdy uvažovala o Paříži, rozhodně doporučuji. My jsme to měli na 5 dní (myslím, že za podobnou cenu), skvělá průvodkyně, hodně jsme toho prošli atd. Bylo to přes CK KO-TOUR. :-)

4 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 22. června 2014 v 19:54 | Reagovat

[1]: Děkuji :-)

[2]: Díky, do Amsterdamu bych se taky jednou moc ráda podívala - ten hubnoucí cíl je super :-D  ale 20kg je brutální, za to už by si pak člověk podle mne zasloužil rovnou cestu kolem světa :-D

[3]: Uvažuji o Paříži, ale asi už jen letadlem, takže abych hodně šetřila ...asi tak do důchodu :-D

5 Livien Livien | Web | 22. června 2014 v 22:34 | Reagovat

Joo, tyhle zájezdy jsou na jednu stranu fajn v tom, že se člověk někam podívá a někdo mu k tomu něco poví, na druhou stranu všechno ostatní je děs - cesta, spolucestující, zběsilé tempo. Také jsem takhle jednou výletovala, naštěstí ale bylo pod mrakem. :)

6 Janinka Janinka | E-mail | Web | 29. června 2014 v 13:19 | Reagovat

Řím mě láká hodně, díky za skvělou reportáž, vím, na co si dát pozor - hlavně ne autobusem s kuřáky a ne průvodce :-D.

7 Angel Angel | E-mail | Web | 18. července 2014 v 22:49 | Reagovat

Ani nevím, proč, ale vždycky jsem si tyhle krátkodobé poznávací zájezdy nějak idealizovala. No teď už mě to přešlo =D Jako stavět kvůli kuřákům? Neskutečný...stejně tak by mě dost naštvala i ta průvodkyně, nemám ráda, když je někdo neschopnej dělat svoji práci pořádně.
Ale snad ti to vynahradily aspoň trochu ty památky. Osobně bych se do Itálie a konkrétně do toho Říma chtěla moc podívat, ale zatím to nevypadá na blízkou budoucnost.
Jinak jsem autobusové zájezdy naštěstí zažila jen se školou, takže to bylo většinou v rámci mezí v pohodě.

8 trimaliny trimaliny | Web | 20. srpna 2014 v 12:18 | Reagovat

Jee, já se tam moc těším:)... Vždycky mě potěší vidět fotografie z místa, kam se také chystám, beru to jako takovou přípravu, co neopominout...
Jinak cestování autobusem mi je hodně nepříjemné, přesně v ten moment, jak píšeš, kdy člověk potřebuje spát. Jinak naše zastávky byly pojmuté ve smyslu "na záchod" a "kuřácká" dohromady, takže to tolik neobtěžovalo...

9 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 24. září 2014 v 9:39 | Reagovat

To muselo být určitě super. Takoví zájezd musí být fajn, i když tempo je vražedné a ne se všemi si člověk vždy sedne. Ale člověk se podívá a za čtyři dny je po všem. Muselo to být hezké. Jednoho dne taky chci do Říma. :-) Ale ta cesta autobusem... to není nic pro mě, nejde ani o ten autobus, ale strach z těch nehod :-x já vím... :-?  ale i tak. :-|

10 Vanimaré Vanimaré | Web | 24. září 2014 v 9:55 | Reagovat

Ahoj, do Itálie jsem jezdívala každoročně k moři. Až na vysoké jsem se dostala do Říma a bylo to i přes teplo super. Letecky z Brna na týden, cesta po vlastní ose. Hned bych se tam vrátila. Autobusem jsem jela takhle na pouť do Fátimy a do Lurd. Každý den nějaký přejezd z místa na místo, ale bus byl plný super lidí. Krásné fotky. Navnadily mě na plánování dovolené. :)

11 Marillee Marillee | E-mail | Web | 24. září 2014 v 10:31 | Reagovat

Tak v Římě jsem byla jen pár hodin, když jsme se tam stavili cestou zpátky z jihu Itálie. Musím říct, že bych tam nikdá se zájezdem nejela, na 4 dny už vůbec ne. Muselo to být chaotický, únavný, na rychlo. Ale i tak věřím (i podle fotek), že se ti tam líbilo. :-) A ty spolucestující bych vzala šutrem… :D

12 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 24. září 2014 v 12:04 | Reagovat

Moc moc závidím. Strašně se chci do Říma podívat, ale spíš někdy brzy zjara nebo pozdě na podzim - právě kvůli těm vedrům ;)

13 mywayofimagine mywayofimagine | 24. září 2014 v 15:45 | Reagovat

nádhera :D :D :D

14 Kačka Kačka | Web | 24. září 2014 v 15:46 | Reagovat

Moc krásné fotky. Nikdy jsem tam nebyla, ale bylo by hezké se tam podívat. :)

15 Gil Gil | Web | 24. září 2014 v 16:53 | Reagovat

Nádherné♥♥♥
Byla tam moje sestřička :-) Nikdy nezapomenu na ty fotky vatikánských zahrad co donesla - fotili to někde shora a byly překrásné♥ No a bratrance upozornila policie, že má příliš krátké kalhoty :D málem zemřeli vedrem :D

16 M. M. | Web | 24. září 2014 v 17:41 | Reagovat

super super fotky, vidno že ste toho  vela pochopili:) tiež by som chcela navštíviť Rím, je to tam krásne, tak dúfam, že sa tam dostanem aj ja. :-)

17 M. M. | Web | 24. září 2014 v 17:41 | Reagovat

[16]: pochodili* pardon!!! :D

18 Simi Maple Simi Maple | Web | 24. září 2014 v 17:52 | Reagovat

ŘÍM ♥ Ale teda z toho jak to popisuješ bych byla neuvěřitelně naštvaná a sklamaná.Kor to lešení...

19 ginger-v ginger-v | Web | 24. září 2014 v 20:05 | Reagovat

Moc hezký článek a fotky :) Se stejným busem i cestovkou jsem byla letos v Paříži. Cestovka ušla, průvodkyně taky, ale ty busy hrůza :D Já cestuji celkem dost a i dál, ale toto byla jedna z nejhorších cest :D Jinak Řím jsem vždy chtěla vidět :)

20 pinkpeony pinkpeony | 24. září 2014 v 20:24 | Reagovat

Já byla autobusem na delší vzdálenost třikrát v životě. Poprvé, když mi bylo pět, bylo to po revoluci a jeli jsme s rodičema do Španělska. Přišlo mi to úplně v pohodě (ale taky jsem byla prcek, co se v klidu vejde na jednu sedačku a vyspí se mámě na klíně).

Po střední škole jsme s jazykovkou vyrazili autobusem do Londýna a byl to neskutečnej brutus. V autobuse se nedalo spát, dýchat, nic... Všichni to pojali jako školní výlet, kde je dovolený všechno a podle toho to taky vypadalo. Skoro celej autobus od rána do večera jenom chlastal piva, vodky, rum. Do teď se divím, že řidič všechny nevyhodil. Spolužáci byli jako puberťáci utržený ze řetězu, neustále něco vyřvávali a ten smrad z alkoholu bych úplně nechutnej. Na dálnici jsme v koloně strávili asi pět hodin. Když jsme pak dorazili do hostitelský rodiny, sprcha mi přišla jako největší luxus na světě a v posteli jsem se za celou noc vyčerpáním ani nepohnula.

Naposled jsem cestování autobusem dala šanci před dvěma rokama. Jeli jsme s přítelem do Polska (do Osvětimi a do Krakova). Protože tam jeli jen lidi, kteří se opravdu zajímají o historii, žádnej mejdan se v autobuse naštěstí nekonal, ale i tak tam bylo hrozně málo místa a ať jsem se snažila sebevíc, nemohla jsem pořádně usnout. Do Osvětimi jsme dorazili brzo ráno a já byla úplně rozlámaná. Prohlídka koncentračního tábora byla moc zajímavá, jsem ráda, že jsem to všechno viděla na vlastní oči. Odpoledne následoval Krakov a nesnesitelný vedro. V životě mi nebylo hůř - z horka mě chytla neskutečná migréna, nemohla jsem ani chodit, bolelo mě i dejchat. Přítel okolo mě běhal jako okolo princezny. Koupil mi třeba nějaký žínky na hlavu, který vždycky někde namočil v ledový vodě. Nebyla otevřená jediná lékárna, autobus měl jet zpátky do Prahy až pozdě večer. Spala jsem v Krakově na lavičce s mokrým obkladem jako nějakej bezdomovec :-?  Nejvíc vyčerpaná... Nejhorší bylo, že jsem se neměla kde umejt a schovat se před sluníčkem, který fakt nehorázně pražilo.

Asi hodinu před odjezdem jsem začala šíleně zvracet, takže si dokážete představit, jak moc se mi chtělo zpátky do autobusu. Nakonec jsem cestu přežila bez toho, abych zvracela v autobuse, nebo se kvůli mně muselo někde zastavovat. Domů jsem se ale vrátila jako zpráskanej pes - nevyspalá, polámaná, vyčerpaná.

Za mě - autobusem nikdy víc! ;-)

21 lufi-peace lufi-peace | E-mail | Web | 25. září 2014 v 8:03 | Reagovat

Musí to tam být nádherné x) Krásné fotky x)

22 chuckyna chuckyna | Web | 25. září 2014 v 8:08 | Reagovat

Naprosto mi mluvíš z duše! My se vrátili z jihu Itálie - cesta trvala 24 hodin, vedro k zbláznění, naši spolucestující se ještě stihli pohádat o místa a na jedinym záchodě jsem neviděla prkýnko, což bylo naprosto šílený :D S přítelem jsme se shodli, že příště už jenom letecky :D
Každopádně musím souohlasit - průjezd kolem Alp byl božskej.
Řidiči nám slibovali, že pojedeme kolem Říma, ale asi se zapomněli zmínit, že od něj budeme tak daleko, že vlastně vůbec nic neuvidíme, takže jsem ho neviděla, ale fotky jsou úžasný :)

23 Cervenej_cudlik Cervenej_cudlik | E-mail | Web | 25. září 2014 v 21:46 | Reagovat

Díky všem za Vaše komentáře, jsem ráda, že spousta z Vás má podobné zkušenosti :-D

24 Namikaze Sadako Namikaze Sadako | Web | 2. dubna 2015 v 3:02 | Reagovat

V prvé řadě: promiň, ale když se jede na poznávací zájezd, tak se musí počítat s tím, že člověka budou bolet nohy. :) Já byla na dvakrát na poznávačce v Londýně a jednou v Paříži a akorát jednou jsme jeli metrem. :)
Ve druhé řadě: turista by si měl před zájezdem přečíst pokyny k zájezdu, které cestovky klientům zasílají. Věř, že já opalovací krém také nepotřebuji. Doma. Do Chorvatska, které je ve stejném podnebném pásmu jako Itálie, jsem si jej brala vždy, a s pěkně vysokým ochranným faktorem.
V třetí řadě: v Římě jsem nebyla, ale když už bych se tam měla vypravit, tak ani ne tak kvůli antické architektuře, jako kvůli renesančnímu umění, především ve Vatikánu. Michelangelova tvorba, to je prostě něco úžasného. :-) Teď nevím jistě, jestli se lze dostat do Sixtinské kaple, ale pokud ano, tak se tam jednou na ty Michelangelovy obrazy podívám na vlastní oči. :-) Jinak z Itálie mě láká spíš Florencie nebo Benátky. A také Verona. Florencie proto, že je to kolébka renesančního slohu, Benátky kvůli svým gondolám a karnevalu a Verona díky tomu, že je to dějiště slavného a hlavně mého oblíbeného dramatu, Romea a Julie od Williama Shakespeara. :-)

25 Agáta Agáta | E-mail | 24. dubna 2015 v 14:06 | Reagovat

Díky moc za parádní článek a report toho, co navštívit, co vidět a kam jít, jelikož jsem si také tady http://www.topsleva.cz/pobyty/poznavaci-zajezdy zakoupila podobnou poznávačku a asi za měsíc vyjíždíme, tak sháním veškeré info. Jinak super fotky:)

26 Vespasianus Vespasianus | Web | 22. února 2016 v 13:44 | Reagovat

Nádherné fotky, v jakém ročním období je nejlepší se tam vypravit?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.